"Tack för att du väntar..."

-"Vad gäller ditt ärende?"
- "Inspelning..."
-"Kan du berätta mer om ditt problem?"
-"Har problem med tv-kanaler..."
-"Ursäkta, jag uppfattade inte riktigt."
-"TV!!!"
-"Gäller ditt ärende tv-kanaler?"
-"Ja."
-"Då kopplar jag dig till tv-kanaler."

Paus.

-"Du är placerad i kö. Tack för att du väntar. Din plats i kön är... 40. Tack för att du väntar."

En kvinna svarar, jag förklarar mitt problem. Får då som svar: "Då kopplar jag dig till tv-kanaler." Hade inte datarösten redan gjort det?!?

Djupt andetag.

-"Du är placerad i kö. Din plats i kön är... 17... Tack för att du väntar."

Kommer fram till en annan kvinna som ger mig order efter order om att dra ur kontakten, sätta i kontakten, uppdatera tv-kanalerna, sortera och konfigurera och en massa annat. Mitt problem är fortfarande inte löst och hon er mig vänta medan hon konsulterar en kollega.

Efter tio minuter läggs det på.

Djupt andetag. Ringer tillbaka.

- "Vad gäller ditt ärende?"
-"TV-KANALER!!!!!!!!!"
-"Kan du beskriva ditt ärende?"
-"KAN INTE SPELA IN!!!!!!!!"
-"Då kopplar jag dig till... tv-kanaler."

-"Du är placerad i kö. Din plats i kön är... 33... Tack för att du väntar."

Räknar till tio (flera gånger) och andas djupt.

En man svarar och får utstå min morrande förklaring av att jag blivit bortkopplad av hans kollega. Han letar i sin instruktionsbok, i sin användarmanual på datorn men kan fortfarande inte hjälpa mig.

Han kan dock säga att den andra tjejen felanmält det och att jag är välkommen att ringa tillbaka om några dagar om det inte lösts då.

Det var en timme av mitt liv det... Djupt andetag.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hej bettan! hade glömt att du hade en blogg (såg att du länka den på facebook) så tänkte lämna en liten har-tittat-in-kommentar. På tal om Comhem så verkar alla ha problem med dem, riktigt illa faktiskt! Hoppas allt är bra, puss!

2010-03-29 @ 22:20:11
Postat av: Sophie

GAAH! Förstår precis vad du menar. Har själv suttit i telefonkö hos Lufthansa, Trygghansa, Visa och Karolinska sjukhuset de två senaste dagarna. I dag fick jag nog av "Din plats i kön är...", så jag började gråta och slängde på luren. Har nästan lust att kräkas i ett par kuvert och skicka ut kuverten till alla företag jag numera hatar.

2010-03-30 @ 20:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0