"Eh..eh... oui biensûr!"

Hade idag årets första guidade tur på franska! Usch!!! "Eh.. eh.. eh... voici... et voilà..." osv... Ska bli skönt när det kommer igång ordentligt så att det inte blir en gång i halvåret bara!

Var sen på lektion, EU-franska, och fortsatte där på mitt "eh..ehh..ehhh..."-ande, fortsatte sen till mitt försenade tåg (som vanligt, what's the deal liksom?! Ska det va så svårt att köra ett tåghelvete?????) men muntrades sen genast upp av att Charlotte ringde på vägen hem och höll mig sällskap hela vägen mellan Rotebro och Hötorget.

När jag äntligen kom hem ringde Sophie! Som varit i Singapore, Borneo och Bali de senaste veckorna (mycket avundsjuk). Det var så roligt att få prata med henne igen och parmiddag är nästan bokad till nästa helg!

Nu ska jag krypa till kojs och imorgon väntar återigen en spännande dag i stadshuset med svenskavisningar och schemaläggande av guider.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0