Var man verkligen yngre förr?

För ett par dagar sedan kläckte jag ur mig en ganska löjlig kommentar, eller konstaterande rättare sagt. Petri och jag stod i köket och fixade, pratade om den låga diskbänken från typ 70-talet och vips så slår jag huvudet i spisfläkten som nån idiot installerat mycket lågt...

Jag slår faktiskt i riktigt rejält och är nära att tuppa av men klarar mig som tur är från det.

När jag piggnat till igen (trodde jag) fortsätter diskussionen om den låga diskbänken och jag konstaterar på:

"Man kanske var yngre på 70-talet."

Vi kunde då konstatera att det var en rejäl smäll och jag menade naturligtvis att man kanske var kortare, och inte yngre. Men det var man ju i och för sig, om man mäter samma människor förstås....

Några dagar senare är bulan fortfarande synlig och ett litet, litet jack ger mig rätt att skylla alla felsägningar under den närmaste veckan på fläkten. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0