Flygkaos

Ja, som ni nog alla vet så är det totalt flygkaos i Europa. Folks statusuppdateringar på Facebook vittnar om att mina kompisar sitter fast lite här och där. En jobbarkompis ringde igår och sa att han nog inte kunde jobba i helgen eftersom han är fast i Milano. Min mamma är fast i Madrid och det är helt enkelt kaos.

Läst idag en artikel om de konsekvener detta kommer få om det fortsätter länge till.Försenade leveranser av kryddor, frukt och blommor. Saker man helt enkelt inte tänker på.

Det jag iaf hoppas på är att sittpuffar tillverkas i Sverige. Jag har nämligen en som ska leverera vecka 16 och det är kritiskt att den kommer då eftersom den ska modifieras av min mormor. Men i och för sig, om puffen (eller pall är nog ett mer passande ord) inte kommer, så lär inte mormor göra det heller. Inte för att pallen är enda anledningen till att hon kommer, men att hon också levereras med flyg. Om man nu kan säga så...

Så nu håller vi tummarna för att detta gigantiska askmoln håller sig över Island så kan ju de få lite extra tid på sig att klura ut hur de ska klara av sina ekonomiska problem och vi kan fortsätta leva våra liv normalt igen.

Kommentarer
Postat av: S

B! Dags att uppdatera snart? Går in här tre gånger om dagen och blir lika besviken varje gång.

2010-04-30 @ 09:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0