Maskor=lyx?

Jag har tänkt på en sak... Ni vet Lyxfällan? Programmet där man får följa familjer (eller ibland enstaka människor) som skaffat sig en hel del ekonomiska problem. Ofta när de gör den där tavlan där de klistrar upp (eller använder magneter, har alltid undrat hur det funkar) pengar för att visa vad de spenderar sin inkomst på, så är det nästan alltid bara en femhundring eller en tusenlapp under rubriken "Kläder". Förutom i de fall där det är ett klädberoende som skapat problemen förstås.

Det jag undrar, är om de människorna inte använder strumpbyxor och strumpor? För jag lägger en jäkla massa pengar på just strumpbyxor och strumpor eftersom de helt enkelt går sönder stup i kvarten. Om jag skulle vara med i det programmet så skulle jag ha en egen spalt för "Strumpbyxor & strumpor" och det skulle vara en sån kategori där de skakar på huvudet och säger nåt i stil med: "Mmm... ja.. Men det är ju en kategori man inte kan dra ned på tyvärr.." just eftersom man inte kan gå runt med maskor i strumpbyxorna på jobbet!

Så min stora fråga är: Får dessa Lyxfällan-människor aldrig maskor i strumpbyxorna, eller går de helt enkelt runt med revor på benen?

Kommentarer
Postat av: Sofia E

Haha, jag har också alltid funderat över hur de sätter upp pengarna på den där tavlan och om det är riktiga pengar.

2009-10-10 @ 13:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0