Fredspriset

Obama vann alltså fredspriset. Expressens läsare är upprörda!

"Läsarna på Expressen.se anser tt valet är ett "skämt", "ett hån mot Nobels testamente" eller till och med att man borde lägga ned hela Norge."

Ja, att lägga ned Nprge skulle ju definitivt göra att fredspriset gick till rätt person...


Hörde en mycket intressant konversation på bussen i morse. Mycket folk på 3:ans buss så det var ståplats som gällde och inte mycket space att röra sig på. Bredvid mig står en man och en flicka, troligtvis morfar/farfar och barnbarn. Flickan kanske är i tolvårsåldern.

Morfarfarn säger att det ju nu meddelats vem som fick fredspriset. "Kan du gissa vem det blev?" säger han entusiastiskt och tittar på barnbarnet.

Flickan: "Är det nån jag känner till?"
Morfarfarn: "Ja, det gör du nog."
Flickan: "Var det Zlatan?!?"

Och hela bussen försöker då hålla sig för skratt medan farbrorn, lite besviken över flickans syn på vem som förtjänar fredspriset, förklarar vem denna Barack Obama är... Som svar fick han ett besviket och mycket kritiskt: "Vann han i Sverige?"

Konversationen fortsatte med förklaringar om att det delas ut i Norge, varefter flickan frågade vem som skulle få det svenska fredspriset och om i så fall Zlatan skulle ha en chans.

Som tur var skulle jag av på hållplatsen efter för jag hade inte klarat att hålla mig för skratt mycket längre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0