Nu har jag flyttat in!

Vill börja inlägget med ett citat från min käre pojkvän som ska hjälpa mig att fixa i lägenheten på lördag:

I ett sms: "Du bestämmer var skåpet ska stå så flyttar jag på det!"

Har packat, kånkat och packat upp en massa saker! (Kan ju erkänna att pappa och lillebror stod för det mesta kånkandet...) Sängen står för tillfället i vardagsrummet tills det blir målat i sovrummet och soffan levereras inte förrän om 6-8 veckor så nu är det morfars gamla soffa med tv från ungefär samma tidsepok som står för retrokänslan i vardagsrummet. Har även en gammal gul skärm framför fönstren eftersom det inte finns persienner här. Fast det finns det däremot i sovrummet. Upptäckte just att de är randiga... I grönt och gult. Skojar inte. Senare problem det..

Det kommer ta ett bra tag innan jag är helt ordentligt inflyttad men det kommer till slut!

Det jag ser mest fram emot är att fixa klädkammaren som är mitt och Sophies hetaste samtalsämne för tillfället. Hon måste ju nämligen dela på sin men det måste inte jag!;)

Lite bilder från kvällens inflyttning:





Och sist men inte minst, mina trötta flyttgubbar:



Det är mycket kvar att göra, men det är sååå roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0