Det går framåt

Jag har sex stolar, en pall och ett bord som ska målas. Igår grundmålade jag tre stolar och idag de resterande sex. Detta betyder att jag har kvar grundmålningen av bordet och pallen. Och sen två lager med färg förstås... Men det känns ändå som framsteg. Min taktik är att sätta upp lite mindre mål, tex. "Oj, vad jag är duktig som grundmålat alla stolar!" Och sen kan jag bocka av det. Och sen får jag börja jobba på nästa mål som kommer sluta med ett "Men shit va jag är bra som har målat ett lager färg på alla stolar!" Och detta sista mål kommer ju att upprepas en gång för lager nummer två...

Men än så länge så funkar det bra. Har inte tröttnat än!

I söndags hade jag familjen på besök som genast satte igång med fixandet. Pappa skruvade fast allt som inte redan var fastskruvat, vilket av någon konstig anledning typ ingenting var. Han fick liksom skruva fast toastolen?! Han satte också fast min nya toasits från IKEA. Och han och jag satte, med hjälp av ett utmärkt teamwork (trots mammas kommentarer om att det lät kul när vi tjafsade med varandra), de resterande insynsskydden.

Måns slet med att få bort listerna i sovrummet, vilket inte var en helt lätt uppgift eftersom de är fastmålade i väggen och innehåller rostiga spikar från samma år som huset byggdes... Men han gjorde ett toppenjobb! (Fast jag måste ju få klaga lite över att han hade hål i min vägg...)

Mamma spacklade och målade taket och serverade tårta eftersom pappa fyller åt imorgon!

Det var en mycket trevlig söndag och i helgen fortsätter fixandet!


Kommentarer
Postat av: Lillan

Jag är imponerad :)!!! Hoppas man får se bilder på det färdiga resultatet när du målat färdigt alla stolar. Kram!

2009-11-18 @ 12:45:05
URL: http://lillanhedlund.blogg.se/
Postat av: Lillan

Jag är imponerad :)!!! Hoppas man få se bilder här på det färdiga resultatet när du målat klart stolarna. Kram!

2009-11-18 @ 12:46:41
URL: http://lillanhedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0