Nu bor jag i Nice

För exakt en månad och fyra dagar sen packade jag min resväska (eller rättare sagt tre väskor och ett handbagage..) och flyttade  till Nice.

Jag har varit extremt dålig på att uppdatera min blogg, inte ett enda inlägg för att vara exakt, men nu kanske det blir ändring på det. Varje tillfälle då internet varit tillgängligt har uttnyttjats till att skicka in skoluppgifter och det har helt enkelt inte funnits tid till annat än mailkoll och facebookande.

Jag bor i en jättefin lägenhet i centrala Nice. Ungefär en minut till Nice största shoppinggata, fem minuter till stranden och åtta minuer till skolan. Jag bor med en tjej som heter Charlotte som jag inte kände sen tidigare men som nu blivit en av mina närmsta kompisar. Sena nätter på varandras rum med en tekopp i handen har gjort att vi känner varandra riktigt bra och kan det mesta om varandras liv. Jätteroligt och jag är superglad att jag hade sån tur med min rumskompis!

Klassen består av endast tio elever, varav tre stycken är killar. Det är en jättebra klass och vi träffas nästan varje dag hemma hos varandra på filmkvällar, tacokvällar och annat smått och gott.

Jag har också träffat en kille...  Det har gjort vistelsen i Nice ännu roligare. Jag stormtrivs!

Skolan ligger som sagt åtta minuter hemifrån och det är en jättebra skola. Vi har lektioner tre dagar i veckan fast bara 1,5 timme per lektion så det är inte direkt mycket. Vår lärare, Nicole, är jättetrevlig och pratar en supermysig franska. Så härligt att höra! Trots att det inte är så ansträngande med tre lektioner à 1,5 timme i veckan så klagar vi. Vi rycks upp från våra dagar på stranden för att sitta i ett bullrigt, inte så nyrenoverat klassrum när solen skiner..... Men jag står ut;)

Dagen spenderades på "konversationskurs" i Vence. Mycket trevligt verkligen och dagens tema var en sångerska vid namn Barbara. Men vi hann prata om annat också.. Ska fundera lite på om det är nåt man borde fortsätta med för det var verkligen supertrevligt.

Nu ska jag återgå till livet här, vilket betyder gå hem och laga spaghetti carbonara och se på Friends. (Är inne på säsong fem och det är bara femte veckan här. Så går det när man inte har tv så det har liksom blivit vår grej!)

Ha det så bra! Ska snart höra av mig igen!

Kommentarer
Postat av: sofia

WOW! Låter hrrrrligt!

2009-03-10 @ 16:35:03
Postat av: Anonym

Du kan ju inte bara dra och ha det sådär jävla bra! Rätt åt dig att DVD-spelaren inte fungerar!



Vad är det för kille föresten..? Är det Petri?

2009-03-10 @ 19:53:36
Postat av: Sophie

Det var jag som skrev det där alltså.

2009-03-10 @ 19:54:21
Postat av: Sophie

Det var jag som skrev det där alltså.

2009-03-10 @ 19:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0