Eurovision

På allas läppar, på allas bloggar- Eurovision Song Contest.

Världens mest värdelösa program. Jag säger varje år "Nästa år ska jag göra nåt annat istället", men likväl så sitter jag där följande år och åtnjuter rappande 75-åringar från Kroatien och tvätt-hängande omkringhoppare från jag vet inte var.

Danmark och Norge var mina favoriter i år. Perelli gjorde ett rätt tafatt framträdande, såg bara stel ut och den franske kommentators personliga utlåtande om henne började nästan kännas som ett faktum.

Och en sak till! Om nu Perelli upptäcker, under alla rep de haft hela veckan, att en annan artist sjunger en nästan likadan låt, med ett nästan likadant framträdande (med undantag för att ukrainskan klättrade upp på en ställning innehållande halvnakna killar i bur), har en nästan likadan klänning?!?!?! Varför fixar hon då inte en ny klänning?! Ändra färg på den, in i tvättmaskinen med lite guldglitter så är det fixat!

Det såg bara löjligt ut.

Och Björn. Unge herr Gustavsson som är en mycket uppskattad komiker i Sverige, även av mig, gör bort sig totalt i direktsändning över hela Europa. Det är ju nämligen inga andra än svenskarna (och möjligen andra skandinaver som kan få in svensk tv) som ens vet att han är en komiker som försörjer sig på att driva med sig själv... Så, nu verkar det som om Sverige valde att visa den fjortonårige praktikanten som stakar sig medan resten av Europa visar sina mest uppiffade stjärnor som alla inleder med att kompletentera värden, värdinnan och värdlandet.

Bra jobbat Sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0