Bloggare, hur hinner ni?!

Jag läste en intressant sak i tidningen igår. Det handlade om alla dessa kändisbloggare. Inte kändisar som bloggar, utan bloggare som blivit kändisar. Blondinbella, KENZA och alla de andra.

De tjänar ju, som alla vid det här laget vet, en rejäl slant varenda gång någon oskyldig klickar sig in på deras bloggar och läser om dem. Helt ok, tycker jag. Så länge folk vet om det i alla fall. Själv skulle jag inte vara ett stort fan av att sitta och läsa något jag vet att de tjänar en massa pengar på att hitta på.

Men i alla fall. Det intressanta i artikeln jag läste var antalet timmar dessa bloggare angav att de arbetade med bloggen. Det var allt mellan 5-10 timmar per dag.

Min fråga är då; Hur hinner de?! Jag går upp klockan 06.00, går till tåget 07.30, börjar skolan 08.30 och är sedan inte hemma förrän vid 16,17 eller 18. Sen måste jag äta och sen är det inte mycket tid kvar.

Hur hinner Blondinbella med sina läxor? Och framförallt, hur hinner hon med sina vänner? Eller är det så, att när Blondinbella går ut med bästisen på stan och kanske tar en fika, så går detta in under rubriken "arbete med bloggen" eftersom hon senare kommer att skriva om det?

Så skulle inte jag vilja ha det. När jag är med mina kompisar, så är det för att vara med dem. Inte för att skapa rolig läsning.

(Men jag vet ju självklart inte om det är så här det funkar. Det skulle dock vara väldigt intressant med en liten begreppsförklaring och framförallt så skulle det vara intressant att se superbloggarnas kalendrar!)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Godmorgon :)
Hoppas du får en fin fredag.

2008-05-23 @ 08:12:33
URL: http://sannawiberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0