Varm mjölk

Jag har problem att sova. Det tar 1,5-2 timmar innan jag somnar. Vid vissa tillfällen till och med mer än så. Jag har slutat att dricka både kaffe och te på kvällarna. Jag har min kvällsrutin. Jag använder endast min säng till sådant som den är till för.

Allt enligt vad alla hälsosidor på nätet och i tidningar skriver. Inget av det fungerar.

Jag är alltså en 19-åring som sover 5-6 timmar per natt, pendlar till skolan, är borta hela dagen, kommer hem med huvudvärk och är så trött att nacken har svårt att hålla huvudet uppe.

Den här veckan testar jag mjölk. Varm mjölk. (Blev lite Bond-effekt där- Mjölk, varm mjölk)

Igår kunde jag somna efter vad jag skulle uppskatta som en timme, vilket är nästan direkt i mitt fall. Jag vaknade dock innan klockan ringde, låg och väntade och väntade för att sedan sätta mig spikrak upp i sängen och sedan nästan hoppa upp i tofflorna.

Jag är faktiskt rätt så morgonpigg. Men jag klarar inte att vara uppe sent. Varför kunde man inte fått en blandning av det där?! Efter 00.00 är jag praktiskt taget död men jag klarar ändå knappt att sova.

Några tips? (Och kom inte med nåt om att "stress försämrar sömnen" eller "ät mer fisk" eller såna saker som jag redan konstaterat inte biter på mig, tack)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0