Studenten närmar sig!

Innan jag skulle gå hem från skolan idag råkade jag höra en klasskompis prata om att hon endast hade en lektion under morgondagen.

"Hmm...", tänkte jag. Vad är nu detta? Såvitt jag vet ser våra fredagar likadana ut så nåt stämmer inte.Eller...?

Så jag frågade vad i hela fridens namn hon menade. Så här var det: En lärare är sjukskriven, vilket jag visste och hade alltså redan för mig själv räknat bort den tvåtimmarslektionen. Sedan Europakunskap och sen kom förklaringen till denna mycket positiva överraskning. Dagens sista lektion, Engelska C, har fallit bort! Det hade på den annars så värdelösa mentorstiden berättats att just denna lektion då klassen normalt ligger och halvsover har försvunnit från schemat och kommer heller inte komma tillbaka!

Det är nu det känns att det är nära till studenten! Två månades för att vara exakt, på dagen.

Tyvärr märks denna tendens inte av inom något annat ämne. Jag har flera prov och inlämningar i veckan ända fram till Dagen D. Är det bara jag, eller brukar inte de blivande studenterna bara gå omkring på skolan och glassa den här terminen? Typ sitta i cafét och diskutera balklänningar och sommarresor... Det hade i alla fall jag förväntat mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0