Snart så...

Snart är det studenten. Skolan är snart slut. Det betyder att jag snart kommer slippa alla klasskompisar, alla jobbiga människor på skolan och att gå samma väg fram och tillbaka vareviga dag.

Men klassen är nog faktiskt det som ska bli skönast att slippa. Jag hade aldrig trott att man kunde vara så trött på någonting, Men nu sitter jag här, frustrerad över alla irriterade mail som kommer titt som tätt från klassmedlemmar om dittan och datten, trött på alla "mentorstider" när den enkla frågan om vilket museum vi ska gå på under ett studiebesök resulterar i en vild debatt där klassen är uppdelad i två helt motsatta läger trots att en del bara tjafsar för tjafsandets skulle. Det är nämligen det den lektionen gått ut på under de senaste tre åren i min klass. Tjafs och gnabb.

Men snart är det över och jag kan sommarjobba ifred och börja plugga till hösten med nya människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0