Peppar, peppar...

Har ni nån gång legat och funderat över nåt precis innan ni är på väg att somna och sedan tänkt "Peppar, peppar, det händer inte mig"? Det har i alla fall jag gjort.

Till exempel: Häromdagen låg jag i min kväll på sängen, dödstrött efter en heldag i skolan följt av pluggande till prov och förberedelse inför presentation. Då tänkte jag nåt i stil med "Bara inte tekniken krånglas imorgon så att min väl genomarbetade Power Point-presentation inte funkar...". Sen tänkte jag ett littet "Peppar, peppar, ta i trä".

Men där var ju problemet!!! Jag tänkte "ta i trä" men låg kvar i sängen. Nån minut senare kom jag ju på mig själv. Om jag inte tar i trä så kanske inte min lilla "Peppar, peppar"-besvärjelse funkar?!

Grejen är att jag egentligen inte är vidskeplig överhuvudtaget men om det nu skulle vara så att min presentation av okänd anledning skulle krascha så skulle jag kunna skylla på att jag inte tog i trä vilket såklart skulle kännas urdumt.

Så jag drog irriterat ut armen från under det sköna varma täcket och nuddade mitt nattduksbord medan jag upprepade "peppar, peppar, ta i trä".

Sen kunde jag somna lungt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0