Mitt system

Jag måste städa mitt rum. Kanske inte det mest intressanta att läsa om men bra mycket roligare att skriva om än att göra.

Har ni nånsin upplevt känslan av förtvivlan när man öppnar garderoben för att (för en gångs skull) vara duktig och faktiskt lägga in den nytvättade tröjan på sin plats och blir bemött av en berg med kläder som bara väller över en och liksom förväntar sig att man ska tycka synd om den och omsorgsfullt vika om dem och snygga till högarna? Den känslan har i alla fall jag upplevt. Och det är inte bara en gång detta har hänt. Jag möts av det nästan dagligen! (Då självklart inte för att jag är duktig och tänker lägga in rena kläder i garderoben utan för att jag vill hämta kläder för dagen).

Därför har jag ett system. När jag var liten fick jag ett mycket passande födelsedagskort av min mormor. Det var en bild på en tonåring klädd i rosa ståendes i ett överbelamrat rum med en stolt min och rubriken löd: "Jag har ett system, allting ligger överst".

När min kära mor kikar in hos mig och föreslår att jag kanske skulle ta och plocka upp lite så får hon i 95 % av fallen svaret att detta är en del av mitt system och att det fungerar alldeles utmärkt. (Självklart finns ju alternativet att hon kan få lägga in mina kläder i garderoben och vika dem snyggt men konstigt nog har hon aldrig kommit på tanken att erbjuda sig, så hon ska inte klaga).

Däremot kan jag tipsa er om att det nog skulle varit mycket lättare att från börjat utarbetat ett annat system dåmammor och pappor har en tendens att hota med att "allting på golven slänger vi om du inte plockar upp till på fredag när mormor kommer".

Men det funkar för mig ett tag till, tills det att mormor kommer på besök i alla fall....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0