Mitt favoritställe Frankrike

De pratar härligt, de har för det mesta sol, de bagar goda baguetter och de är allmänt mysiga. Synd att man inte kan vara där hela tiden.

Jag försöker dock lägga in så mycket franska det bara går i min vardag.

1. Jag skriver mitt projektarbete delvis på franska.
2. Jag äter middag sent.
3. Jag gestikulerar när jag pratar.
4. Jag pussar min familj på kinderna morgon och kväll och ibland nån gång under dagen också om vi varit ifrån varandra.
5. Jag lyssnar på www.nrj.fr och bland mina favoritartister återfinns bland andra Jenifer och Carla Bruni (den sistnämnda är visserligen från Italien men hon sjunger många låtar på franska och dessutom gift med landet ifrågas president och det borde ju verkligen räknar som überfranskt)

Och mycket, mycket mer.

Vive la France et tout ce qu'il y a dedans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0