Höstinvasion

I höstas skrev jag så här i min dagok:

Min stads trottoarer har invaderats av daggmaskar! Och de är inte små inte! Jag kan säga så här: Jag vet precis hur tårna på mina svarta stövlar ser ut.. och det är nästan så att jag skulle kunna peka ut varenda grop i trottoaren med ögonbindel! Detta då jag gått fram och tillbaka samma väg med ögonen konstant koncentrerade på vart jag sätter fötterna. Nära att krocka med en person (som förmodligen var lika fokuserad på backen som jag) på väg från Ica...

En annan sak som är jobbig med det här vädret är morgontidningen! Den är ju dyngsur när man plockar ur den ur brevlådan! Tur att man har långa naglar och tur att nåt geni uppfunnit hårtorken.


För att återgå till det första ämnet i den här diskussionen med mig själv, trots att jag lyckats undvika varenda vattenpöl tack vare min oerhörda fokusering på marken så är mina stövlar smutsiga! Riktigt så där "höstsmutsiga"! Måste se till att fixa det innan nån annan för ett ögonblick tar fokus bort från sina egna fötter till mina och upptäcker mina fläckiga stövlar...

Jag är så otroligt glad att solen äntligen valt att titta fram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0